)
EDI
Hva er EDI og hvorfor er det viktig for bedrifter?
EDI står for Electronic Data Interchange, som betyr elektronisk datautveksling. Det er en metode for å overføre strukturert informasjon i et avtalt format. Vanligvis brukes dette til informasjonsutveksling mellom bedrifter – for eksempel ordre, leveringsvarsler og fakturaer. Ettersom all informasjon håndteres elektronisk, reduseres feilene og overføringen går betydelig raskere.
Hvordan fungerer EDI hos Skydda?
Hos Skydda bruker vi i dag EDI i EDIFACT-format.
Skydda har lang erfaring med EDI og et omfattende antall integrasjoner med både kunder og leverandører.
Typer EDI-meldinger: Ordre, leveringsvarsler og faktura
Order (ORDERS)
Ordrebekreftelse (ORDRSP)
Leveringsvarsel (DESADV)
Faktura (INVOIC)
Slik effektiviserer du innkjøpsprosessen med EDI
Effektivisert innkjøpsprosess: Prosessen går raskere, uansett om det gjelder fakturering eller ordrehåndtering.
Mindre manuelt arbeid: Du arbeider i ditt eget forretningssystem, og vi mottar og håndterer ordren i vårt system via EDI. Integrasjonen mellom våre systemer gjør samarbeidet smidig og effektivt.
Færre feil: Automatisert behandling gir raskere og mer pålitelig informasjonsutveksling mellom systemene, noe som reduserer feil. Det fører til bedre kvalitet og lavere kostnader.
EDI er den mest effektive måten å legge inn bestillinger på når du har valgt vår punch out-løsning.
Kontakt vår kundeservice på post@skydda.no for å få tilgang til våre EDI-løsninger.
)