Laddar
Laddar
Laddar

Integrasjoner, data- og ordreflyt

2023-09-25
Skydda tilbyr forskjellige tjenester og metoder for å bestille og integrere produktdataene våre med kundenes systemer, alt med fokus på å knytte sammen ulike systemer, data og tjenester.

Skydda API (Application Programming Interface)

En API ( applikasjon programmeringsgrensesnitt ) brukes til å overføre data frem og tilbake mellom programvare på en formalisert måte. Tjenesten gjør det mulig å sende og motta innhold fra tjenesten. Vi publiserer API-ene våre i Azure .

Hvilke APIer er tilgjengelige for Skyddas kunder?

1. Skyddas produkt API
2. FetchItemInfoMulti (MultiQuery)
3. FetchItemInfo (SingleQuery)

4. FetchItemATP (ATP-spørringen)

Les mer om Skyddas APIER og hvordan du setter i gang. Last ned PDF.

Punch-out

Punch-Out er interaksjonen mellom en leverandørs webshop og en kjøpers innkjøpssystem.

Ved å bruke vår Punch-Out løsning får du en mulighet for deg som kunde til å jobbe i ditt eget innkjøpssystem ved hjelp av skydda.no. Punch Out kan kombineres med EDI-ordrebekreftelser, leveransestatus og fakturatjenester. 

Slik fungerer Punch-Out:

  1.  Kunden logger på sitt eget innkjøpssystem (SAP, Agresso, Visma, etc) og finner Skydda som leverandør. Via en link du mottar fra oss, går du via innkjøpssystemet ditt videre til skydda.no.
  2. Kunden blir så «punchet-ut» til skydda.no hvor de får opp avtalt sortiment og priser. Siden med lagerstatus og all annen informasjon er «live» og kontinuerlig oppdatert. Kunden fyller handlevognen – men i stedet for å gå til kassen, returneres (punch-back) handlevognen til kundens innkjøpssystem. 
  3. Etter ditt interne sertifikat  er registrert, sender du bestillingen til oss via EDI eller pdf.
  4. Du unngår registervedlikehold, vedlikehold av artikkelinformasjon og prislister. Informasjon som lagerstatus og pris er i «real time».
  5. Full kontroll på kostnader og fakturaflyt med elektroniske bestillinger.
  6. Mulighet for å tilpasse et kundeunikt sortiment på skydda.no.

Last ned PDF med mer informasjon om Punch-out.

EDI (Electronic Data Interchange)

Hva betyr EDI? 

EDI står for Electronic Data Interchange, og det er en metode for å overføre strukturerte data i et avtalt format. Vanligvis brukes dette for overføring av informasjon mellom bedrifter, som for eksempel ordre, leveringsvarsler og fakturering. Fordi all informasjon behandles elektronisk, blir feilene redusert, og overføringen går betydelig raskere. Hos Skydda benytter vi i dag EDI med EDIFACT-formatet. 

Skydda har lang erfaring med EDI, og vi har et omfattende antall integrasjoner med både kunder og leverandører. 

EDI kan brukes for følgende informasjonsutvekslinger: 

1. Ordre (ORDERS) 

2. Ordrebekreftelse (ORDRSP) 

3. Leveringsvarsel (DESADV) 

4. Faktura (INVOIC) 

Fordeler med innkjøp via EDI 

- Effektiviser kjøpsprosessen: Prosessen går raskere, uansett om det dreier seg om fakturering eller ordrebehandling. 

- Mindre manuelt arbeid: Du jobber i ditt eget forretningssystem, og vi mottar og håndterer ordrene i vårt system via EDI. Integreringen mellom våre systemer gjør samarbeidet effektivt. 

- Færre feil: Automatisert behandling gir raskere og bedre kvalitet i informasjonsutvekslingen mellom systemene, og reduserer feil. Dette fører til bedre kvalitet og lavere kostnader. 

  

EDI er den mest effektive måten å legge inn bestillinger når du har valgt vår punch out-løsning. 

Hvordan bestiller jeg EDI? 

Ta kontakt med vårt kundesenter på post@skydda.no


E-handel

Er den generelle praksisen med å kjøpe og selge varer og tjenester over internett. Ønsker du å bli kunde eller å få pålogging til skydda.no kontakt oss her.