Laddar
Laddar
Laddar
/wcsstore//CAS/Skydda/Attachment/News/NO/2018/2017-21-06-Dropper-priskrig-gar-for-skreddersom-fullimage.png

Dropper priskrig - går for skreddersøm

2016-06-21
Mens konkurrentene fokuserer på produkter og pristilbud, bygger Skydda Norge - Nordens fremste leverandør av HMS-løsninger og verneutstyr - ny identitet rundt unik kompetanse og fagkunnskap.

1. april i fjor forlot Skydda svenske B & B Solutions, og startet tilværelsen som eget uavhengig selskap i Norge.

– Vi er allerede markedsledende på løsninger og produkter for personlig verneutstyr og arbeidsklær i Nord-Europa. Som eget aksjeselskap er vi blitt enda klarere i forhold til hva vi tilbyr kundene våre, vi er blitt en enda tydeligere merkevare og har styrket vår posisjon i markedet ytterligere, påpeker daglig leder Vegard Aune i Skydda Norge AS.

Selskapet, som har hovedkontor på Kolbotn, omsetter for omlag 250 millioner kroner årlig, og er anerkjent for sin sterke kompetanse og fagkunnskap.

Ny visjon

Aune opplyser at Skydda for et halvt års tid siden gjennomførte en grundig analyse av markedet. Denne avdekket at 98% av selskapets konkurrenter brukte arbeidsklær som innpass hos kundene. Skydda velger derfor i stedet å fokusere på sin sterke posisjon som verneutstyrsleverandør.

– Det aller viktigste med denne prosessen har vært å løfte frem Skydda med en ny visjon: «The workplace safety

expert», understreker Aune, for han utdyper:

Egen identitet

– Mens konkurrentene våre fokuserer på produkter og 

pristilbud, skal Skydda, gjennom vår unike kompetanse og fagkunnskap, tilby skreddersydde løsninger innen rådgivning, opplæring og informasjon rundt bruk av verneutstyr, sier han.

– Nå har vi i ett år vært et fullblods selskap med egen identitet, og har for alvor tatt eierskap til alle kundeavtaler. Vi skal snart lansere en helt ny e-handelsplattform, som vil bedre tilgjengeligheten av produkter og tjenester. Kundene vil også merke at vi kommer til å ha økt fokus på Skyddas egne varemerker Guide, L.Brador og Zekler, konstaterer Vegard Aune.

Samarbeid med skiforbundet

De siste årene har selskapet blitt svært profilert gjennom sitt samarbeid med Norges Skiforbund og langrennslandslaget, hvor Skydda blant annet jobber svært tett med smøreteamet 

med å videreutvikle informasjon og opplæring av bruk av verneutstyr i smøreboden.

– Norges Skiforbund har som mål å befeste sin posisjon som verdens beste langrennsnasjon. Skyddas mål er å være best i Norden på HMS-løsninger og verneutstyr. Gjennom felles verdier og ambisjoner har vi stadig utviklet oss sammen, forklarer Vegard Aune.

Last ned artikkelen som PDF her.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TEKST: PREBEN SPARRE ENGER | FOTO: SKYDDA NORGE/MEDIAMENN