Laddar
Laddar
Laddar
/wcsstore/CAS/Skydda/Attachment/Campaigns/2024/Spring 2024/NO/SS24_mascot_news_full_NO_lansering.png

Skydda introduserer Mascot i sitt merkesortiment

2024-05-06
Skydda utvider sitt sortiment med arbeidsklesmerket Mascot, et sterkt varemerke med god dansk design.

Lanseringen skjer med mål om å tette et hull i markedet, forteller Mathias Sonninger, ansvarlig for Product and Supply Chain i Skydda Group. 

– Vi jobber etter en ny metode for produkt og sortiment. Satsingen på nytt merke kommer som følge av markedsanalyser og tilbakemeldinger internt. Med Mascot vil vi bedre kunne drive sluttkundesalg og ta større markedsandeler innen arbeidsklær-kategorien, sier Sonninger. 

Skyddas eget varemerke L.Brador utvikler og leverer innen samme kategori, og sammen vil disse varemerkene komplettere hverandre på en veldig bra måte, og gi en unik bredde for Skydda som ingen andre konkurrenter innehar i dag. 

Med kolleksjonene Advanced, Accelerate og Customized fra Mascot, vil sluttkunde kunne ta gode valg ved innkjøp av arbeidsklær som skal dekke spesifikke behov innen ulike roller og bransjer.

Mascot byr på et bredt utvalg produkter som leverer på komfort og kvalitet, med god stretch, slitestyrke og et stort utvalg farger. Kolleksjonene utvikles i samarbeid med testpanel i felt, og store deler av kolleksjonene er laget av gjenvunnede materialer som er viktig for Skydda fra et bærekraftsperspektiv 

– Vi ønsker å ta markedsandeler i Norden, og spesielt i Sverige med vår satsing på workwear ut mot sluttkunde. Særlig med kolleksjonen Customized, som har sitt unike designspråk samt bredde av produkter og farger, opplever vi at Mascot er en perfekt match i vår portefølje, sier Sonninger.

God passform og bevegelesesfrihet er spesielt viktig innen arbeidsklærkategorien, her skryter Sonninger Mascot opp i skyene!

– Mascot jobber overbevisende med stretchmaterialer som er gjennomgående i deres kolleksjoner. Stretch et et viktig strategisk valg som gjør at plaggene sitter bra på kroppen og støtter bevegelsene i praksis. Mascot leverer dette i god kvalitet uten at det går på kompromiss med beskyttelse og sikkerhet, som også er viktige aspekter innen arbeidsklær. 

For Mascot står bærekraft høyt på agendaen, og selskapet jobber etter FNs 17 mål for en mer etisk og bærekraftig produksjon. Skydda er svært fornøyde  med sin nye samarbeidspartners fokus på miljø og CSR. Dette vil selvsagt også vil påvirke hvordan Skydda jobber med det nye merket:

– Mascot har full kontroll på egne fabrikker og verdikjede, noe som gjør varemerke til en trygg partner for Skydda. De har et hypermoderne lager i Danmark som vi vil benytte oss av med såkalt “drop shipment-løsning”. Dette gjør igjen at vi unngår å flytte produktene vi kjøper inn til et lager i Sverige, og forsørger heller våre kunder i Norden direkte fra lageret i Danmark, sier Sonninger.

– Nå gleder vi oss veldig til å lansere Mascot som en del av vårt sortiment i løpet av våren, og med dét tette et hull i markedet og ta viktige markedsandeler, avslutter Sonninger.