Laddar
Laddar
Laddar
/wcsstore//CAS/Skydda/Attachment/News/NO/2018/fullimage-banner-aktueltside-baard.jpg

Den gode hjelper

2018-03-05
Den fotballgale familiefaren fra Nannestad føler han er dyktig i jobben sin, og stortrives med både produkter, kollegaer og kunder. Men han glemmer aldri sitt verste kundemøte…

Navn: Bård Kulseth

Sivilstand: Gift med Yvonne, har barna Haakon, Alida og Peter på 10,14 og 16 år.

Bosted: Holter i Nannestad

Stilling: Regionsansvarlig Øst-Norge

– Hva er din dårligste egenskap?

– Jeg kan være glemsk. Dessuten er jeg veldig utålmodig.

– Hva ville du aldri solgt?

– Det er umulig å selge produkter man ikke kan gå 100% god for. Jeg tenker da først og fremst på produkter som går på pris fremfor å opprettholde en viss kvalitet.

– Hva er det beste Skydda-produktet du har solgt?

– Det må være Sundström SR 500 vifteenhet med riktig ansiktsdel til brukeren. Et fantastisk kvalitetsprodukt man vet kunden setter pris på og blir fornøyd med!

– Hva er din kompetanse, hva selger du?

– Jeg selger det Skydda tilbyr, og litt til! Jeg har hatt mye fokus på åndedrettsvern, og føler jeg kan det godt. De siste årene har jeg hatt mye fokus på skismørere, og prøver å hjelpe dem til å få en sikrere hverdag.

– Dette er et område man faktisk ikke har fokus på å selge fleste mulig masker, men hjelpe dem som jobber i forferdelige forhold gjennom å anbefale riktige produkter. Det viktigste for meg her er faktisk ikke hvor de kjøper maskene, men at de faktisk får tak i det og bruker det!

– Hvorfor liker du jobben din?

– Jeg trives med meget varierte arbeidsoppgaver, mange forskjellige kundegrupper og ulike kundecaser hver dag. Dessuten har jeg fantastiske kollegaer og kunder!

– Hvorfor er det gøy å besøke kunder?

– Det er definitivt kontakten med alle menneskene jeg treffer. Det finnes utrolig mange forskjellige personligheter i vårt langstrakte land, men i hvert distrikt så går ofte de samme typene igjen.

– Hva var din verste kundeopplevelse?

– Det har blitt en del dårlige møter opp gjennom årene, i hovedsak med umotiverte sluttkunder. Men den verste opplevelsen jeg har hatt i jobbsammenheng, var første gangen jeg skulle presentere et produkt foran mange menne-sker. Jeg sto alene foran 30-40 kunder, og var fryktelig nervøs. Jeg bare stammet og kunne ikke huske hva jeg hadde sagt eller noe. Det var helt forferdelig!

_______________________________________________________________

TEKST: Preben Sparre-Enger | FOTO: Bård Kulseth